Gambar-gambar pelik padang Terap

Monday, March 3, 2008

Para Petugas sedang berehat dengan aman... Simple.. Hanya beralaskan tikar mengkuang. Sejenis tikar yang dianyam menggunakan daun mengkuang. Sejenis pokok yang berduri yang tumbuh dekat sawah padi. Daunnya dipotong, durinya dibuang, seterusnya daunnya akan direndam sehingga lembut. Daun kemudiannya akan dijemur sehingga kering dan diraut halus. Mengayam daun ini memerlukan kepakaran tersendiri. Kadang-kadang daun akan direndam didalam pewarna. Ia akan menghasilkan corak yang menarik. Itu tak penting... Yang penting ialah tiduuur. Cuba perhatikan baik-baik. Beberapa orang petuga pula sedang bermunajat kepada Allah agar diberi kemenangan kepada Islam. Takbiiiiir!!!



Kucing hitam sedang tidur di atas pangkin. Sebenarnya ada sejenis spesis durian yang terkenal dinamakan 'Kucing Tidur'. Mungkin ada kaitan dengan kucing ini.... Kucing itu tak penting, yang penting ialah duriannya... Lepas PRU 12, kita cari durian kucing tidur.

Paklong berjanggut sedang menurunkan ilmu kepada Calon P007 Padang Terap. Sebelah beliau ialah Saudara Zun Awang Long Ceng. Seorang saudagar handphone, beras, gula, ikan dan minyak terkenal. Ya Allah... Murahkan rezeki, panjangkan umur dan matikan beliau dalam imaaan.

0 Comments:

 
Ustaz Nasir - Wordpress Themes is powered by WordPress. Theme designed by Web Hosting Geeks and Top WordPress Themes.
por Templates Novo Blogger